11.02.2015

Kar ve Düşündürdükleri

Yazıya böyle bir başlıkla girince herkeste bir Tuna Kiremitçi yazısı beklentisi oluşmuştur. Fakat kar bana doğalgaz faturamın zalımlaşması dışında bir şey düşündürmüyor.

Şimdi ben buradan sakın yanlış anlaşılmasın hanımellalara yürümek için yazmıyorum ama kedileri ve kuşları da düşündüğümü itiraf edeyim. Dün evimin kapısının önündeki çöpü fiti fiti yırtmaya çalışan kedi içimi cız ettirince evdeki Veli'nin yemini ve arada kedilere veririm diyerek aldığım kiloluk mamayı aldım indim sokağa. Ver ettim sevabı. Ver ettim sevabı.

Sonra sevap işleyip cennette dönüm dönüm araziye konmak için böyle naif ve aslında yapılması gereken bir işi yapmayayım; tertemiz, insani duygularla, vicdanımla bu işi yapayım istedim. Beceremedim. Yine aklıma kazanmakta olduğum sevaplar geliyordu. Hatta bir ara yemeklere uzak duran bir kediyi tutup ağzına zorla mamaları sokarken 'Cehenneme mi gideyim istiyorsun lan orospu çocuğu? Ne yaparsan yap gideceğim oğlum cennete! Elden ayaktan kesilmeye yakın bir de Hac patlatırım hopppaaaa. Ama şimdi sen bu mamayı yi-ye-cek-siiiiin! Yeeeeeee!' diyordum. İşte tam da o anda kedi "Neden her şeyi planlı yaşamak zorundasın? Neden bundan 30 yıl sonrasının planını bile kafanda tutarak yaşıyorsun?" dedi. Kedi dile geldi diye korkumdan kediyi fırlatıp ayağa kalktım. Arkamı dönüp eve koşacakken benden daha kısa bir insana çarptım. Neyse ki yere düşmemişti. Kolundan tutup şöyle bir baştan aşağı süzdüm çarptığım canlıyı. Ev sahibimin kızından başkası değildi bu. Nur'du bu. Önce selam verdim, sonra özür diledim. Muhabbet açılsın diye de kedinin az önceki dile gelişini duyup duymadığını sordum. "Allah Allah ne dedi ki sana?" dedi. 'Şey...' diyebildim sadece. Zira unutmuştum. Bu aralar sık oluyordu bu. Arabayı kitlemeyi unutuyordum, suyu açık unutuyordum, unutmayayım diye aldığım notu hangi not defterine yazdığımı unutuyordum. Mütemadiyen unutuyordum anlayacağınız. Plan lafı geldi aklıma. 'Planlı yaşıyorsun çok, kendine gel diyor kedi yahu. Pilan yapmayın pilan tutmaz Karadeniz'de ehhehe.' diye güldüm. Hem de bu güzeller güzelinin İsmail Türüt'ün bu eserini bilip bilmediğini kontrol etmek istedim. Sanırım bilmiyordu, zira gülmedi.
'Ne Coni'si ne Rus'u
Pusu kurmasın pusu,
Bölücülük borusu
Ötmez Karadeniz'de" diye de şarkıyı devam ettirdim. Hala gülmüyordu.

"Bendim onu diyen" dedi sadece. Ulan kediyi boşuna fırlattık gitti sevaplar diye düşündüm.



'Plaaan, yapmak zorunda olduğumuz bir şey değil mi Nur hanım? Örnek vereyim Her ayın 14ünde bankaya gidip kiramı yatırmam planlı bir yaşamın parçası değil mi? Ben o bebek gibi iki yüzlükleri hesabınıza ateş etmesem siz benden tiksinmez misiniz? Beni evden çıkarmak için bahaneler aramaz mısınız?' diye sordum. "Ben zaten şahsen sizden tiksiniyorum. Babamlar pek seviyor nedense. Bıyığın oluşu seni yaşlı camiasında sevilir kılıyor sanırım. Ben de umursamıyorum, sesimi çıkarmıyorum doğrusu." dedi. Beyaz Futbol'un ağzıma dolamış olduğu 'Haydaaaaaaa'yı koyverdim. 'Ne kötülüğümü gördünüz?' diye de sordum. Eve gelenin gidenin belli olmadığını, habire sabaha karşı alkollü kızlarla geldiğimi söyledi. 'Ben alkol kullanmıyorum.' dedim. "Alkollü olan kızlar zaten" dedi. 'Ha ben alkollü ile kızlarla arasında virgül varmış gibi anladım tonlamanızdan. Doğrudur. Kuzenlerim alkolik komple. Ama ben karışmıyorum. Birey onlar da neticede. Kendi kararlarını kendileri versinler.' dedim. "Yalan söyleyince de sevap point'lerin azalmıyor mu? Kuzen demeyin bir de rica ediyorum. Ben bilmiyorum sanki ne tarz kuzenler onlar. Ha annemler inanmış kuzenlerinin çok olduğunua. Aşiret diyorlar sana. Ben yemem ama. Ulan beş vakit namaz kılınan evdi orası, iyice şer yuvasına çevirdin girdiğinden beri." diye yüklenmeye başladı. Ben kendimle yüzleşmeyeyim diye aynaya bakmadan traş olan bir adamım, kalkmış bana beni sorgulatıyor gece gece. Daha fazla dayanamadım. Konuşmanın başından beri sağ elimin içinde tuttuğum bir avuç kedi mamasını zorla ağzına tıktım. 'Cehenneme mi gideyim istiyorsun lan orospu çocuğu? Ne yaparsan yap gideceğim kızım cennete. Ama şimdi sen bu mamayı yi-ye-cek-siiiiin!' dedim.

Edit: Soundtrack de Explosions in the Sky'dan gelsin.

32 yorum:

  1. Ev sahibinin kızına bak.. tam bir cool. Bayıldım :D süper yazı yalnız, güldürdü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzeeel. Güldürmeçli geri dönüş yapabildiysek iyi. Onca ara verip ardından kasvetli bir yazı girmeye gönlüm elvermezdi zaten.

      Sil
    2. Çocukken, öğrenciyken okul tatil olur mu? merakından, yetişkin olunca da doğalgaz faturasının ne kadar geleceğini düşünüp tedirgin olmaktan, biz bu karlar hakkında hiçbir zaman başka şey düşünmeyeceğiz zaten. Biz doğarken yaşama ara vernişiz resmen. Ölüme az kala "neden bu kadar uzattık bu arayı" diye pişman olacağız. Bu dünyada yaşamak, yaşama ara vermek gibi yani. Biz aslında yaşamıyoruz karı da, havayı da, hayatı da. Zamanı içmişiz haberimiz yok.

      şaka şaka, kasvet olsun diye şeyettim. :D ben karı yaşıyorum mesela, yetişkin olmadığım için fatura tedirginliğim yok, okulun zaten tatil olmayacağını tahmin ettiğim için de boş ümitlerim yok. Ben basbayağı karı yaşıyor, üşüyor hasta oluyor ve elimde kar topu yapıp, dağlara taşlara atıyorum, dağlara kadar gitmiyor, hey gidi dağ diyorum, hey gidi dağ demek çok eğlenceli bence *-*

      Sil
    3. Dağ dahi anlamındaki dağ mı? Ayrı yazmışsın (:

      Sil
    4. dahi deha anlamındaki dahi mi? Dağlar olağanüstü ve ayrıcalıklıdırlar. Ondan ayrı yazdım. :)

      Sil
  2. "Ulan beş vakit namaz kılınan evdi orası, iyice şer yuvasına çevirdin girdiğinden beri"
    Nasıl bir ev oldu orası ?
    Yoksa hatunu çağırmadınız diye mi bu kadar yüklendi.
    Mmhh bilemedim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lokantalarda, çay bahçelerinde aile salonumuz vardır levhasının asılma nedeniyle aynı sanırım bu tepkinin nedeni. Mahalleyi sahiplenme, kutsal kılma, öyle kötü şeyler olmaz burada iması. Halbuki öyle kötü şeyler oluyor ki Üsküdar'da (:

      Sil
  3. İsmail Türüt'n o güzeller güzeli parçasını bilmiyormuşum ben de...
    Müzik yine harika :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "İsmail Türüt şarkılarına harcadığım emeği, ilgiyi biraz olsun derslerime göstermiş olsaydım okulum 7 seneye uzamazdı." adlı Karadeniz Rock eserimi dinlemeni tavsiye ederim o zaman. İsmail Türüt'ten bolca esinlendim bu eserde. Yazın tüm benzinliklerde bulabilirsin albümü (:

      Sil
  4. Eeeeee ama bayıldım ya ben bu yazıya acayip güldüm :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen gül diye yazıyoruz zaten.
      Müjgan dahil herkes gülsün diye...

      Sil
  5. Hac için yaşlanmayı bekleme bence :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşlanmayı beklemiyordum. Bu kadar kısa sürede bu kadar hızlı yaşlanacağımı da düşünmezdim. Kim yaşlanmayı bekler ki?

      Sil
  6. Az once dunya kadar yorum yaptim. Meger giris yapmamisim. giris yaptiktan sonra da yorumu sifirlamis. Yaslaniyorum cok net.

    YanıtlaSil
  7. Demiir bunlari yayinlamayi dusunmezsin degil mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhahaha şansına küs! Bilgisayar başındaydım ve direkt olarak 'Yayınla'ya tıkladım.

      Bundan böyle yorum yapmadan önce bi kendini tanıt, bi hobilerinden bahset, bitirdiğin okulları, favori müzisyenlerini, kitaplarını söyle ve sonra yorum bırak. Gerçek hayatta da bunu yapmıyor muyuz zaten?

      Sil
  8. uludağ'a çıktım, karı izliyorum.
    eyyorlamam bu kadar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haftaya beraber izleriz
      sıpoylırım bu kaddar

      Sil
  9. Ve sonunda Demir Bey yazmış. =)
    Çok güldüm yine =)
    O kızın içine kocakarı kaçmış.
    Hem ne derler bilirsin kedi uzanamadığı ciğere mundar dermiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdım yazdım senin yorum da tetikledi, sağol (:
      Bu planlar hep babamın memurluğundan...
      Yoksa ben de istemez miydim 'qaffama göre' yaşamayı.

      Sil
    2. Plan yapmak da bu kadar iyisinde madem bize yazık değil mi?
      Şöyle bir yazı planı yapsan. Düzenlice yazsan.
      Fazlaca sitemkar ve huysuz =)

      Sil
    3. İnan cephanem bitmiş gibi hissediyorum artık. Hep bir koşturmaç hep bir koşturmaç derken yalnız kalıp bi hikaye kurgulayamadım kafamdan. Bilmiyorum nereye gidiyor bu iş?

      Sil
    4. Arada merhaba deyip yaşam belirtisi gösteren yazılara da tavız bence biz =)

      Sil
  10. Hem güldüm bazen onayladım ama şarkıya bayıldım. Sizi izlemeye aldım. Ben de bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
  11. Tam okuyamadım, başına bakabildim sadece, evet hayvanları da düşünmek gerek. :)

    Ben de beklerim, sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok incesin. yazıyı okumayıp sana da beklediğin için...
      Sadece resimlere bakıp çıksaydın?

      Sil
    2. Bu hep böyle yapıyor.

      Sil
  12. Demir beyfendi, bana da beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A sizden bir adet de Elisabeth Vogler olanınız mevcuttu. Çağırana giderim, davete icabet etmek lazım gelir.

      Sil
    2. Bi dakika ya. Ben adimi degistirdigime pisman oldum resmen. Bir adet de helene var. O da benim. Herkes benim. Sen de bensin aslında. Helene kardeşine de bi uğra :p

      Sil
  13. Bu guzeldi eheh
    Bana gelme. Zaten linkim yok. Ben usulca okur, giderim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normalde beğenmediğin için bu yazıyı güzel bulman benim için önemli. Çok teşekkür ederim.
      Ben geliyorum sık sık sana. Yazmasan da gelirim, adresi biliyorum (:

      Sil

söyle güzelim dinliyorum?