5.01.2009

Gregor Samsa...

Her insanın ünlü gördüğünde düştüğü duruma düşemedim, yanımda kimse yoktu o an. Ve ben yanımdaki insana dürte dürte, sanki çaktırmıyormuşumcasına o ünlüyü gösteremedim. Yapabileceğim ikinci şeyi yaptım: Tanımazdan geldim ünlüyü. Havama hava katılır sandım. Ama onunla ilgili kafamda önemli birkaç soru vardı. Sonunda dayanamayıp yanına gittim.
"Merhabalar efem! Siz bay Gregor'sunuz değil mi?" diye sordum.
Gülümsedi. "Beni bu ülkede sadece entel kesim tanır sanıyordum, evet ben Gregor." dedi.
Üste başa göre yargılamıştı beni. Arkadaş evinde kalmaya gittiğimi, bu üzerimdeki alt aşortman ve alttan bağımsız üst aşortmanın da yatma kostümüm olduğunu dile getirdim. Koskoca kahraman olmasına rağmen hala insanların dış görünüşlerine göre onları sınıflandırmasını da esef yerine FF'le kınayıp kendisini insanlık dersinden sınıfta bıraktığımı belirttim.
"İmza mı istiyorsun?" diye sordu. Maddeci ve hava atmacı bir yapım olmadığını dile getirip aklıma takılan bir soru yüzünden yanına geldiğimi belirttim. "Memnuniyetle.." dedi nazikçe.
"Abi..." dedim "...Leman Sam senin karın mı yoksa kardeşin, akraban, kuzenin vs mi?"
Leman Sam'ı tanımadığını söyledi ve şok oldum. Dünya üzerinde Sinan Şamil, Leman, kızı Şevval ve Gregor'dan başka Sam soyadlı kimsenin olmasına ihtimal veremediğimi açıkladım.
"Benim soyadım Samsa." dedi.
"Tamam işte senin soyadın Sam'sa bunlarla akraba olman lazım, zira Sam nadir bulunan bir soyadı. Bak benim soyadım Güçdemir ve bu da nadir bulunan bir soyadı. O yüzden rahatça söyleyebilirim ki ne kadar Güçdemir varsa Facebookta benim akrabamdır, ama yakın ama uzak."dedim. "Facebook dedim diye sakın ortam piji olduğumu düşünme, blogumun tanıtımını yapma maksatlı açtım mereti bir ay kadar önce" diye de ekledim.
"Benim Facebook yok, kız beğenirsem arkadaşın hesabından girip fotosuna ve relation durumuna bakıyorum, hesap açmama gerek kalmıyor, hem böylesi daha gizemli daha cool duruyor. Ama adıma gruplar açmış hayranlarım, gurur duydum."dedi.
Konunun sapmaya başladığını farkedip kitabında neden isminin sonunun sürekli açık bırakıldığını sordum. Anlamadı. Yazarın 'Gregor Samsa...' yazıp gerisini okuyucuya bıraktığını söyledim. "Gregor Sam'sa Demir Güçdemir'dir." gibi bir devam beklentisinde mi olduklarını sordum. Adım Gregor Samsa benim, soyadım Sam değil Samsa dedi. Yazarın Sabancıyla bir sponsorluk yapıp alttan alta okuyucunun beynine SamSA şeklinde reklam mı işlediğini merak ettim ve sordum bu sefer."Allahından bulursun inşallah" diyip kaçtı.
Arkasından sadece "Bela okumasana lan şerefsiz!" diyebildim, duydu mu bilmem.
-----------------------------------------------------------------------------
Samsa bu yabancının öküzlüğünü çekememiş, sinirlenip kaçmıştı. Her bohem insan gibi Cihangir'de oturan Gregor, gence izini kaybettirip bu evine sığındı. Victoria's Secret Yılbaşı Özel'in tekrarını izleyip "Bunlar insansa ben neyim, ben insansam bunlar ne?" diye sığca düşüncelere daldı. Yetmedi bir de "Bunları kim sikiyor acaba lan?" düşüncesiyle aldı eline malayı, bir önceki bok düşüncesini sıvadı. Arkadaşı Orhan Pamuk'la girdiği 'Kim daha uzun süre 31 çekmeden duracak?' iddiası yüzünden kızlara bakarak en ufak bir eylemde bulunamadı. İyi ki de bulamadı, zira bu düşüncelerinin 2-3 dakika akabinde kapı çaldı. Gelen Leman Sam'dı. Kendi çapında bohem sayılabilecek olan Leman kapı açılır açılmaz "Merhaba" dedi ve bir şarkının minik bir kısmıyla devam etti:
"Senin olmaya geldim"
Gregor'un ağzından osuruk kıvamında bir 'Selami Şahin' lafı döküldü ve şok halinde Leman'ı içeri davet etti.
Leman, Gregor'un 'Lütfen çıkarmadan buyrun' demesine aldırış etmeden iki büklüm olup ayakkabılarını çıkarmaya başladı. Gregor ise sabah karşılaştığı gencin bahsettiği kadını süzmekle meşguldü. İki büklüm nefes nefese 'Ben Leman Sam' demesi yerine içeri ayakkabılarıyla girmesini ve yüzyüze bir halde kendini tanıtmasını yeğlerdi Gregor ama olmadı. Leman ayakkabılarını çıkardı ve gözü Gregor'un garipseyen bakışlarına takıldı. "Valla Devir AKP devri, onlardan gibi gözükmek lazım piyasada tutunmak için bebişim. Sana da alayım bu meshlerden istersen Eminönünde satıyorlar." diye durumu açıkladı Leman ve "Ayakları da üşütmüyor hem." diye de ekledi. Gregor'un 'Terlik?' sorusunu ise 'Yok bebişim mesh var.' diye reddetti.
İlerleyen saatlerde Leman'la Gregor birbirlerini yakından tanıma fırsatı buldular, birbirlerini sevdiler. Leman, Gregor'un dizine yattı. Gregor, günlerdir yaşayamadığı patlamanın yanetkisi sebebiyle kucağında yatan Leman'ın kafasını -kriko misali- 10-15 santimetre kadar yukarı kaldırdı. Leman "Yastık mı koydun başımın altına?" dedi. Gregor ise "O da olur." dedi. Aslında yastıktan ziyade koymayı düşündüğü şeyleri vardı Gregor'un. Önce birer kadeh kırmızı şarap koyacaktı, sonra teybe Selami Şahin koyacak Leman'ı aşka davet edecekti, sonrası da malum...
Ama gelin görün ki Leman kısa sürede krikonun kaynağını farketti.
"Ben senin dizine yattım; sen bana bir masal, en olmadı Dönüşüm'ün sürecini anlatacağın yerde; erekte olup başımı göğe kaldırdın. Ne pis bir insan evladıymışsın sen! Karlara yatmış teletubby gibi tepiniyorsun, ayakların üşüyor. Mesh giysen üşümezdi. Uyku tatlı geliyor ama erekte olmuşsun o soğukta nasıl becerdiysen haberin yok. Yazık kere yazık!" dedi Leman ve olası bir soyadı buluşmasını başlarken bitirdi.

7 yorum:

  1. yazık!bense son paragrafa kadar leman-gregor olayına tamam diye bakıyordum da, bu saadet tablosuna, şevvalle sinanı elele sokmanın yollarını arıyor idim.

    YanıtlaSil
  2. aah ah ben de aradım onları,özellikle de ıssız adam daki "ben senim sen de ben" konuşmasını üzerlerine koyacaktım o ikilinin,lakin uzun olursa kimse okumaz deyu korktum ve bitirdim alelacele.devam filmi çekerim olmadı :)

    YanıtlaSil
  3. son zamanlarda bu kadar güldüğümü hatırlamıyorum hafız ya barnaklarına sağlık

    YanıtlaSil
  4. yeni bölümde leman da sinana yazsın mesela, böyle çapraşık olsun ki niptuck tadı versin.evet bunu yapsın (:
    ha bi de uzun olursa mı, sok yaa, okumayan okumasın.okuyan okuyo be oğlum (:

    YanıtlaSil
  5. leman sam ı çok sevmek,beğeniyle okumak,ilginç ve sürükleyici bulmak.
    ha bide yazılarına olan hayrınlığım ilk gündün beri sürmekte sürücek bu gidişle sebat etmiycem yeminlen.

    YanıtlaSil
  6. oy oy oy çok gzl olmuş gregor sam'sa yı kimse tanımıyo diye korkmuştun ama baya baya tanıdık yani:Dentel olmayan kesme de tanıtmış oldun:Dbi de hem burda hem başka bi yerde daha uzun olur die yazmadım demişsin ya biz okuruz sen yaz okumayan da yarıda kessin hıh!son olarak gregor sam'sa tezgahtarda sensin demir bey

    YanıtlaSil
  7. yok artık yaa :))))
    super olmuşş aferin... :)

    YanıtlaSil

söyle güzelim dinliyorum?